CITAT (farbror B @ 22-04-2005, 09:18)
Nån mer än jag, förresten, som tycker att TV1 och 2 börjar bli lika jobbiga som TV4?
Inte reklam, men mellan varje program ska man få veta vad som kommer efter programmeet man tänker se, nästa lördag osv..
Om man slår ihop alla dessa programtips så är de nästan att jämföra med reklamen på fyran..
Kan man inte få lugn och ro att se det man tänkte se utan att hela tiden avbrytas?
Stress-TV är vad det är.
Jag kan "bara" se ettan och tvåan nuförtiden, kunde se fyran en period för ett antal år sedan men den är nu 95% distorision. I somras försökte jag dock på tv:n i båten titta på en kriminalfilm i fyran, och blev oerhört störd och förbannad över de visst hela tre reklamavbrotten i filmen.
Från början var det väl bestämt att de
inte skulle få göra reklamavbrott i filmer. Nej, jag saknar verkligen inte möjligheten att se fyran hemma.
Känner mig riktigt nöjd med ettan och tvåan, fast det kan ju bli rätt träligt när de långa tider upprepar sina mellan-programmen-effekter, som inte innehåller någon som helst information.
Det i mitt tycke mest korkade de haft mellan programmen tycker jag är när de en tid hade typ fingerade reklamavbrott för att "göra reklam" för sin reklamfria tv.
Att de puffar för längre fram kommande program upplever jag nog som positivt om det inte sker alltför ofta och långt.
Och jag tycker det är bra när de visar en programtablå mellan programmen.
Men jag gillar verkligen inte när hallåmänniskorna sätter igång och i förväg avslöjar vad som ska hända i serieavsnittet eller långfilmen de just ska sända, och/eller när det avslöjas i tablåerna i tidningar och på webben.