Jag ska berätta lite mer om " min familj "
Jo dom har ju 4 barn och det är just 4 år så graviditeterna är ju väldigt tätt !!!!!
Hade mamman fått välja skulle dom inte ha så många barn men det hör till deras kultur att ha många barn så släkten har ju saker att säga till om oxå .
Till saken hör att mamman är döv/stum , båda föräldrarna är analfabeter
och har aldrig fått möjligheten att gå i skola.
Mannen pratar dålig svenska ........ vill ofta verka som han förstår ( men gör det inte och det visar sig genom att det blir MYCKET missförstånd och folk tror dom är nonchalanta med tider odyl )
och som hans mamma sa till mig ---- Dom vill gärna träna på sveska men
det är itne så många svenskar som pratar med dom !
träffar dom en svensk granne så säger dom hej och skyndar vidare !!!!
Det är svårt att förstå för oss som har det med från barnsben ....att man inte kan klockan och inte ens förstår den , att man inte kan dagar och månader .......... hur det ser ut i magen när barn blir till ...hur mycket kostar det när man är ute och handlar ...
När man aldrig har lärt sig det
Att det bara är att gå till soc och FÅ SAKER !!!! är inte precis hur det funkar .......
Den som tror något annat har nog inte varit där !
Familjen bor i en liten 3:a dom har en tv men ingen radio eller annat ....dom har ingen dator .... eller tidingar ......... böcker ......'
Det vore bättre att jag skrev vad dom har ....... en tv , en trasig våningsäng med en" soffmadrass " , en dubbelsäng ,en växa säng och en spjälsäng , telefon , plastväxter , 2 st träsoffor med dynor som är halv trasiga , EN liten bokhylle del där det står uppstoppade tomtar avGODIS PAPPER !!!!!!!!!!!!! i brist på annat blandat med lite påsksaker och jultomtar som barnen fått av mig ., mitt ett gammalt litet köksbord och 3 rangliga stolar som jag skulle slänga och 2 barnmatstolar , ett par tavlor som jag fått i en auktionslåda som jag skulle slänga ( men mamman såg det och tog dom ) .
Har NI frågor så fråga gärna så ska jag försöka svara.
Att vara med den här familjen ger MIG mycket visst kan det vara jobbigt men att dom är så gulliga uppväger allt