Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Täckodling i grönskaslandet
          Aurora
          Inlägg 21-04-2005, 15:14
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 48
          Medlem nr: 3 628

Finns det någon mer än jag här på forumet som täckodlar i trädgården? Det skulle vara intressant att diskutera metoder, olika material, fördelar och problem.

/Aurora tongue.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Ingrid på Västku...
          Inlägg 23-04-2005, 09:53
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 5 498
          Medlem nr: 20

Hej hopp,

Jag odlar ju i upphöjda bäddar ( det var dte jag menade med antisorkodling) - och runtikring har jag gångar med vasst grus. Det förskräcker sniglarna lite grann - vassheten plus att det är soltorrt att glida över. Plocka måste man ändå - når de bädden gömmer de sig i kanten men en snabbrajd på kvällen så brukar man hitta dem.
          Inget som hindrar att Du tar hästgödsel nu - > lägg på hög, eller så vid nyanläggning ner i t ex pallkrage elle rannan ram, täck med 10-20 cm jord, vänta en vecka och så så eller plantera direkt i jordlagret.
          Ja - med FÄRSK hästgödsel :-)
          Jordlagret är som en barriär. Tänk det som en uppvärm jordkabel istället ;-)

Gruset är också en snygghetsfaktor....... och mkt bra t ex när det regnar. Det tillkom en dag när jag hade halkat illa i gyttjan vid en salladsskörd en sen kväll. Inga ben brutna men välan stukad fot och mkt muck under stövlarna.

Hälsar Ingrid

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-10-2025, 16:09

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon