CITAT (Gossen Ruda @ 26-04-2005, 16:07)
Nu skall man inte överdriva saken även om troll gärna gör så. "Allemansrätten hotas", skitsnack. Det kommer alltid att vara tillåtet och möjligt att plocka bär och svamp, men den bör tillagas om smittan kommer in i landet. Risken att smittas bedömer jag dock som mikroskopisk ute i naturen. Rävar är inte speciellt vanliga här. Det finns risker som är många gånger större. Påminner mig lite om Roundup-debatten. Fara för människor och miljö tjatas det om. Tar man bilen för att åka och köpa Roundup så är bilresan miljontals gånger farligare både för den egna hälsan och miljön. Man bör fokusera på rätt saker.
Hej Åke jag vill inte tjafsa med dej igen ang roundup men jag kan inte förstå din dragning till det giftet får du betalt för att göra propaganda för det giftet? har du läst den här artikeln?URL=http://www.hn.se/m_standard.php?id=408601&avdelning_1=109&avdelning_2=294&]Ange en titel på hemsidan[/URL]
Kommer inte att diskutera det här något mera med dej kommer ihåg hur det brukar sluta.provar med länk igen
Ange en titel på hemsidan