CITAT (Pirum @ 26-04-2005, 17:40)
Om denna mask (om den kommer in) enbart sprids av rävar (och hundar, katter?) så är det visserligen lätt att utrota den, vi får helt enkelt införa fri avskjutning av smittbärare i smittade områden.
Personligen tycker jag att det skulle vara ett stort problem ifall barnen inte kan plocka och äta blåbär utan att riskera en dödlig sjukdom. Även om risken att smittas är liten.
Jaja, det är säkert större risk att barnen skadas av att ett träd faller på dem, eller att de ramlar i en skogstjärn, än att de kommer att dö av blåbär.
Men när vi nu KAN minska risken för den här smittan, och det genom ganska enkla åtgärder (inte smuggla in djur), så bör vi väl försöka.
Roundup har jag inga direkta åsikter eller kunskaper om, men är det inte tillverkat av Monsanto? Monsanto verkar inte vara ett trevligt företag.
Jag vet inte om det är så farligt med den masken(jag tror att folk äter bär i mellan Europa eller gör dom inte det?utan att koka dom).
Rävar är ju som Gossen ruda säjer inte så vanliga så risken borde vara minimal att bli smittad.