Jag flyttade hit i höstas och vet inte riktigt vad som finns i trädgården mer än vad jag såg på visningen i somras. Spännande!
Idag har jag
- rensat bort nåt jag inte vet vad det var ur en rabatt med rosenspirea. Nåt ogräs var det... men jag hittade också några spridda suckulentliknande småsaker här och var, dem skall jag sätta tillsammans någon annan stans och se vad det blir
- satt nyinköpta hostarötter i krukor (har ingen aning om var de skall få sin slutliga plats - det verkar vara för soligt överallt)
- krattat bort en del löv som samlats under möblerna på uteplatsen
- lagt löven i en sopsäck och burit bort till stora komposten
- lossat och satt om två på höjden placerade stenplattor som hamnat på sniskan då de tryckts ut av ölandstokrötter
- planterat en rad månadssmultron efter en mur
- stuckit ner grepen på en del ställen efter en grusgång för att känna efter hur pass djup jorden är. Tyvärr verkar det vara en hel del sten och kanske berg bara någon decimeter ner. Jag som tänkt sätta en spireahäck där!
- suttit länge vid datorn och studerat utbudet hos en nätbutik (fick en jättebra länk här på forumet!)
- läst på mera om de bär, buskar, häckplantor och rosor jag ev. kommer att köpa via nätbutiken
- gått runt i trädgården och funderat på var jag skall sätta allt jag vill köpa
- konstaterat att jag (vis av tidigare erfarenheter) måste gräva alla planteringsgroparna INNAN jag köper något att sätta i dem...

- repat kirskålblad och gjort dagens vitamindrink
- kollat att mina nysatta rotskott från syrénbersån mår bra (inget hade torkat - än)
- mellan alla dessa krävande arbetsinsatser har jag mest suttit i solen och funderat och fantiserat om hur fint det skulle kunna bli när allt är på plats och har vuxit upp...
IMORGON (eller någon annan dag - men det brådskar tror jag) måste jag klippa ner tjugo meter rosenspireahäck - aj min rygg och mina knän!