Enligt tidningen i morse dök mamman och en anställd på handelsträdgården genast i vattnet och sökte men hittade inte pojken. Därför tvingades de vänta på dykaren i 20 minuter.
Jag klarar inte ens att föreställa mig hur det skulle vara att hjälplös stå (eller oupphörligt dyka för den delen) och vänta på hjälp när jag visste att mitt barn var i så uppenbar fara.
Sele eller inte sele? Jag hade gärna haft det någon gång när mina var riktigt små. Men även med lite större barn är det skett på ett ögonblick. Jag gick på trottoaren i en av europas större huvudstäder med mina bägge barn, då 6 och 8 år. Plötsligt tar min dotter ett kliv åt sidan — rakt ut i gatan! Som tur var fick jag tag i hennes ena fläta och ryckte tillbaka henne. Jag vet inte vem som skrek värst. Hon som gallskrek av smärta? Eller jag som grät och var chockad och jätterädd? Eller alla människor som skrek på mig för att jag misshandlade mitt barn???
--------------------
Bättre sänt än aldrig!Min "nya" kärlek och sambo: Lucas. Och nu har Lucas fått lillebror: Elton! Lucas Och här är mattes älskling knappt 6 månader. Elton, 10 veckor
|