CITAT (Anki på Öland @ 29-04-2005, 22:41)
CITAT (andersen @ 29-04-2005, 19:31)
Måste få komma med ett inlägg i hur Lidl anställer sin personal på del tid och att det är helt fördjävligt att det är tillåtet,
Har du i ditt fackliga arbete helt missat hur många som jobbar deltid av vårdpersonalen inom kommun och landsting....... Knappast självvalt.
Anki
Om det nu var så jäkligt att anställda personal på halvtid/deltid (gäller väl alla företag då i så fall), men varför var det så långa köer till alla nyöppnade Lidl´s butiker av tjejer och killar som ville jobba där.
Om ingen ville arbeta på de arbetstiderna så skulle väl Lidl och andra företag inte få någon personal och de som sökte stanna hemma och välja att stämpla istället eller???????????
Angående köttet på Lidl så är det inte alltid svenskt kött vi äter i de andra affärerna heller.
Köper bonden en levande kalv eller vad det nu kan vara i ett annat land och ger honom mat i Sverige i 3 månader så är den svenskuppfödd. Behöver alltså INTE var en kalv som är född i Sverige av svensk ko, utan de får svenskt köttmedborgarskap efter 3 månader för att de ätit svenskt foder och varit i Sverige denna tid.
Instämmer med Caprice helt. Bra för konkurensen. Hos mig där jag bor har nästan allt blivit billigare både på ICA och Konsum senaste månaderna för att ta upp kampen med Lidl´s kunder.
Är det någon som vet om tyskar och finländare är mera sjuka än vi på grund av maten? De har väl ätit av denna mat i många år. Sedan har Lidl´s bra utbud på sockerfritt i alla falla där jag bor, och andra bra varor med 3 års garanti.[SIZE=1][SIZE=1][SIZE=1]