Lidl öpnnar en ny butik i min stad om ett par veckor. Jag går nog dit och kollar av läget och ser vad de kan konkurera med. Men eftersom jag äter mängder med frukt och grönsaker (och då menar jag mängder..) kommer jag nog inte att handla det där ändå. Visst de lär väl ha bananer, äpplen och allt det andra. Men i den butiken jag brukar handla min frukt har det minst 5 olika sorters äpplen alltid. Jag tror att min valmöjlighet minskar när jag handlar på Lidl men jag vet ju inte ännu eftersom de inte har slagit upp portarna.
En annan sak när det gäller Lidl, eller egentligen matvaruaffärer överhuvudtaget. I min förhållandevis lilla stad (38 000 i kommunen) öppnar nu en affär till. Vi har sedan tidigare, ICA, Coop, AG's och Netto. Nu öppnar ytterligare en butik vilket är Lidl. Sedan har Coop planer på att bygga en stormarknad. Man kan ju undrar hur beslutsfattarna tänker när de ger bygglov till ytterligare butikskedjor. Min stad är inte så stor och hur många affärer får det plats till egentligen? Dessutom är många pendlare till Malmö och en del handlar säkert där. För där finns ju alla möjliga matkedjor som är väldigt billiga.
Ciczi
--------------------
Egenföretagande Trädgårdsingenjör. Besök www.tradgardsservice.com
"Mest klorofyll vinner!!!"
|