CITAT (Gossen Ruda @ 01-05-2005, 21:45)
Förstår numera ditt val av nickname, du tycks inte klara av att bli motsagd. Det är ett välkänt faktum att grävlingen tar igelkottar, åtminstone i Sverige. Och att den är kottens största "NATURLIGA" fiende, faktiskt den enda som normalt kan döda kottar. Jag betraktar inte människan som en naturlig kottfiende, läs lite bättre vad jag skriver. Sen hade jag lite fel om illerns utbredning men det kan kvitta.
Nu handlar det inte bara om att bli motsagd.
Det klarar jag av, och jag kan erkänna om jag har fel.
Men det är inte mig ni ger er på utan ett djur som inte kan föra sin egen talan. Och ni hänvisar inte till några källor när ni anklagar grävlingen för att vara så farlig och ondskefull i sin natur.
Allt jag har sagt har jag hänvisat källor till.
Var är böckerna och forskarna som stödjer era "sanningar"?
Jag blir också sur för att mina källor blir kritiserade fast ni bara går på hörsägen eller enstaka självupplevda händelser. Det är lågt!
Och det har inget att göra med att bli emotsagd.
Angående igelkottens värsta naturliga fiende så har jag hört att det BARA är rävar som kan komma åt att döda dem. Och att detta ska vara "ett välkänt faktum". Men eftersom jag aldrig har sett detta eller hittat någon statistik eller forskning, så antar jag att det bara är hörsägen, precis som jag tror om grävlingens igelkottsätande. Men ni får hemskt gärna ge mig era referenser om de är mer trovärdiga än mina.
Jag erkänner att jag kan vara en bitch, när jag tycker att något är riktigt fel, och det är jag stolt över. Jag överreagerar kanske också, men om ni läser tråden "tar grävlingar katter" så kanske ni förstår det lite bättre.
Där feltolkas källor så till dne milda grad att de får motsatt betydelse för att släta över den svenska jakttraditionen att ha grävlingar som husdjur för att hetsa hundar på...