CITAT (zeppo @ 02-05-2005, 10:08)
Du är inte en bitch.

Du är klart den som kan mest om djur här. Och en sann djurvän verkar du vara...........
Men med vissa människor är det lönlöst att resonera med, även om man motbevisar dem. Du har rätt även i att det är räven som kan ta igelkottar, det har jag också fått lära mig.

Tack!

Att rävar skulle kunna ta igelkottar...
Jag tror att jag har läst det i en bok som heter "Däggdjur i färg".
Men mest har jag hört det via hörsägen. Men när jag läste i min igelkottsbok, att detta troligen är en myt eftersom det mycket mera sannolikt kommer från överkörda igelkottar när hittat delar av igelkottar i spillning av räv. Och det håller jag med om!
Men jag förstår myten, och visst kan någon enstaka räv ha lyckats äta igelkott. Jag ser i alla fall fler överköra igelkottar än levande varje år, och det ser jag mycket oftare än vad jag ser en räv.
Att däremot anklaga grävlingen för allt möjligt (inte bara i denna tråd), tycker jag är vidrigt!
På ett hönsforum så blev det också ramaskri, när någon hade låst ute sina höns i en liten bur och grävlingen hade tagit dem. Hälften tyckte att grävlingen var ond och resten att det var mycket klantigt att närmast "mata" grävlingen på det viset...