Jag har nog fått på nöten en och annan gång också. Man får det när man sticker ut hakan.
Ibland så klöser jag tillbaka lite. Mest när jag tycker man uttalar sig nedvärderande om andra människor. Eller bemöter andra lite absolut åsiktsmässigt när man dömer andra snävt efter sina egna förhållande utan att förstå att världen kan se helt annorlunda ut för någon annan med andra förutsättningar.
Men mestadels försöker jag vara en snäll flicka. Fast vad man tror man gör och vad man gör i verligheten behöver inte alltid överensstämma.
Lite upplever jag att det blev så här när forat delades och detta blev en egen avdelning.
Har lite känslan av att det är mindre fint att skriva här. Också att man egentligen ville bli av med personer från forat, så låt dom skriva på ett eget ställe så slipper vi dom.
Trädgårdforat har ju blivit lite "högre nivå" på också. Skriv inte frågor hur som helst. Sök upp din information först. Sök både på latin och svenska.
Praktiskt , javisst men ändå känns det som om man skall vara riktigt kunnig för att ens platsa för att fråga. Vissa av oss har ju trädgård utan att kunna latin.
Det gör också att många mer eller mindre använder forat som en databas för sökfrågor. Man skriver därför mindre och det känns som om det är det som är meningen.
Ett fora är ju roligt när många skriver och man får snabba respons. Trots att samma fråga kommit upp förut så kan den ju beskrivas på att annat sätt. Och skall forat användas som uppslagsdatabas så försvinner ju mötet mellan människor och det är ju faktiskt just det som är vitsen med ett fora.
Kunskapsdatabas på det mera kvalificerade sättet kan man ju faktiskt slå i artiklar på diverse ställen på nätet. Trädgårdstidningar skrivna av proffs eller SLU eller andra trädgårdrelaterade hemsidor där den affärsmässiga och vetenskapliga korrektheten är enda varan.
Man känner mestadels olust. Det ligger konfliket och pyr och man vet inte om man är på något sätt delaktig i dessa.
Trädgårdtrådarna känner jag mig inte tillräckligt fin för att skriva i .
Och denna avdelning verkar ju mest vara för de som man vill skall lämna stället.
Tror nog jag skall övergå till vad så många andra gör. Se men inte synas och framför allt inte säga något heller.
Observera att det inte behöver ligga någon som helst samming i det jag säger. Jag bara uttalar mig utifrån hur jag känner.