CITAT (renate @ 03-05-2005, 10:52)
Att vara av skrot och korn kommer från tyskan och betyder ungefär,det är krut i den människan. Det är inget negativt i det ordspråk,tvärtom det är positivt och kan betraktas som kompliment.
Betraktas som kompliment fattade inte jag.
Bettson - Jag kan hålla med om att det skrivits mer av "mindre värde" (dvs sånt som inte
alla är intresserade av) sen småpratsavdelningen delades itu. Men å andra sidan är forumet mer aktivt. De som har ett behov av att skriva av sig eller lätta sitt hjärta ibland kan göra det för sina vänner här på forumet. Att det skulle vara mindre fint än att skriva i trädgårdavdelningarna håller inte jag med om. Vi har ju ett gemensamt intresse och det var ju därför vi kom hit från början!
Jag tycker att det är bra med sökfunktionen och att vi försöker använda den emellanåt. Det finns väldigt mycket intressant lagrat i forumets arkiv, och att slå i artiklar o dy skrivna av "proffs" ger oftast inte de enkla erfarenhetsmässiga svar som man söker. Men om man inte vill söka utan hellre fråga är det också helt i sin ordning, ofta söker någon annan åt en och ger en länk till en tidigare diskussion. Också ok tycker jag.

Men det är ju inte alltid folk inne som vet det man undrar över och då försvinner frågan ganska snabbt, ju fler som skriver ju snabbare... Så ska alla skriva får man väl vara beredd på att inte alltid få svar.
Meningen med forumet är väl att man ska kunna utbyta erfarenheter på ett lätt, smidigt och roligt sätt. Sen ju fler man är ju roligare är det, men då behövs också mer ordning och reda. Och att man visar respekt för varandra.
Amaira - du är alltid lika klok.