Medlem
Antal inlägg: 14 005
Medlem nr: 429
när forumvänner helt plötsligt blir främlingar och fiender när man inte håller med dem "i vått o torrt"... jag kan iaf inte förstå logiken i det hela. Håller ni med om att det känns lite som "sandlåda"... eller? Fler som råkat ut för detta fenomen?
Medlem
Antal inlägg: 2 745
Medlem nr: 882
Men Reserv.
Att man saknar gamla medlemmar som skrivit i flera år innebär inte att ny medlemmar inte är välkomna.
Däremot så har många trogna medlemmar som skrivt mycket bara försvunnit. Ibland efter konflikter.
En del av konflikterna gällde angående om man skulle få diskutera annat än trädgård här. Rubriktråden hette småprat om trädgård och annat.
Det utvecklade sig till ett sådant meningsutbyte att Ingemar delade forat i avdelning småprat och trädgårdsfora där rubriken småprat om trädgård finns.
Förut innan den delningen så gick det inte fem minuter kvällstid innan det rullade på med inlägg. Numera kan inläggen dröja en halv dag.
Kanhända är det så att man inte byter fora för att hänga med på enbart småprat och då blir det forat dött/ segt. Det är väl en förklaring jag vill tro på.
Men tyvärr så hör man ofta kommentaren "jag skall hålla mig till trädgådsforat" för att osv. Även vid delningen så kunde man känna lite av den stämningen att vissa bara strikt ville att det skulle diskuteras trädgård även om många medlemmar kännt varandra i flera år. Jag kände då och känner fortfarande att man ville bli av med barlasten. Sorry.
Ett annat ämnesrelaterat fora jag deltager i gjorde samma grej som här. Så att säga sorterade bort barlasten från det ämnesrelaterade. Forat dog på tre veckor till ingenting. Nu har man lagt ner för att börja om igen till hösten.