CITAT (mamamaggan @ 03-05-2005, 20:40)
Har alldeles nyss kommit hem (efter en dagsresa till Rockdala :) )och har hastigt läst igenom era inlägg. Själv är jag en " nygammal" medlem som förra gången inte var speciellt aktiv , betydligt mer aktiv nu.
Mitt bidrag blir att visst känner man sig som ny ibland " ej välkommen" i vissa trådar som verkar vara en " klubb för inbördes beundran". Att , som någon skrev " det var trevligare förr " eller " saknar deras kunskaper" gör INTE att man som ny känner sig välkommen. Vad menas egentligen? Man kan faktiskt uppfatta det som att de nya inte har något som helst att bidra med.
Att som "standardsvar" skriva i princip att "sök själv "ger mig ett intryck av " snorkighet" . Observera att det går att skriva det på olika sätt. En del skriver t ex att det där kan du hitta svar på här eller där , eller lämnar en länk och det uppfattar jag som vänligt.
Alla uppfattar vi det som skrivs på olika sätt. Att man själv tycker att man är tydlig, vänlig osv spelar ingen roll. Andra kan ju ändå uppfatta det på ett helt annat sätt. Nu vet ju inte jag exakt vad som har föranlett denna tråd men ville ändå tala om vad hur jag uppfattat olika " företeelser" här på forat.
Instämmer till fullo, man kan känna sig överflödig för mindre.

Men det är skönt att se att det inte bara är bland oss"nya" som reflektionen kommer. Att även ni som varit med ett tag inser att man
kan behandla oss "nya" lite snällare, vänligare.