CITAT (Diabolique @ 03-05-2005, 21:56)
CITAT (Hamilton @ 03-05-2005, 20:55)

Jag tycker det är jobbigt när jag ger i mitt tycke ett "seriöst svar" o vissa börjar och "håna" en direkt.
Det är oftast samma personer. Den enda anledningen till att de skriver verkar vara att vara så elak som möjligt. :unsure:
Ok, jag känner mig träffad...
Eller menar du någon annan?
Om du menar att det var så bra att det finns folk som fångar in grävlingar och skjuter dem med pistol, så är det väl inte så konstigt att jag svarar lite bitskt på det, när jag i hela tråden har försökt försvara grävlingarna? Eller hur? Det var kanske lite väl provocerande från din sida...
Du tog ju till och med bort dina inlägg, så jag antog att du kom på bättre tankar. *hoppas*
Om du menar att tråden om amaryllisar, så kan jag tala om att hon som ställde frågan inte tyckte att det lät som ett seriöst svar att du "brukar kasta in dem i syrenbuskarna över sommaren"... Hon är rädd om sina amaryllislökar, för hon fick dem när hon var liten och det är en rätt ovanlig sort.
Och så bad du henne att söka svar själv istället (men det plockade du visst också bort).
Tänk att jag upplevde det som att det var du som "hånade" mig och min kompis. Det var därför jag svarade som jag gjorde.
Det är inte för att vara elak!
Jag gissar att du gillar katter?
Hur skulle du svara om jag skrev att det var SÅÅÅ bra att det finns folk som stänger in katter i burar och skjuter dem med pistol?
Du skulle säkert bli lika sur som jag blev, när du skrev så om grävlingar.
Skrev du det för att vara så elak mot mig som möjligt för att jag gillar grävlingar? Jag vet inte.
Men du tillskriver mig en elakhet i alla fall.
Och det a säger om b, säger mer om a än om b...
Mycket fjant...
Stopp och belägg där lilla damen!

Hur kan du ens göra en liknelse mellan grävlingar och katter?. Okay att dom är rovdjur båda två, men där slutar liknelsen. I mitt bostadsområde har dom beslutat att katter inte får gå lösa, och vad händer? Jo, mitt i natten så vaknar man och tror att det är en katt som blivit utlåst för det är ett frenetiskt krafsande på dörren. Inte f*n är det nån katt där, men en stor fet råttdj**el som vill in i värmen. Detta har börjat efter att katterna vart instängda. Så katter gör nytta, grävlingar däremot bland folk kan vara rent farligt. Och grävlingsstammen har faktiskt ökat och en avskjutning borde nog påbörjas för att hålla antalet nere på en mer aceptabel nivå. detta är inget ont menat till dig som tycker om dessa djur, och att skriva så är inte heller för att provocera dig, och det tror jag inte Hamilton hade för avsikt heller.