CITAT (Reserv @ 03-05-2005, 22:09)
Stopp och belägg där lilla damen!

Hur kan du ens göra en liknelse mellan grävlingar och katter?. Okay att dom är rovdjur båda två, men där slutar liknelsen. I mitt bostadsområde har dom beslutat att katter inte får gå lösa, och vad händer? Jo, mitt i natten så vaknar man och tror att det är en katt som blivit utlåst för det är ett frenetiskt krafsande på dörren. Inte f*n är det nån katt där, men en stor fet råttdj**el som vill in i värmen. Detta har börjat efter att katterna vart instängda. Så katter gör nytta, grävlingar däremot bland folk kan vara rent farligt. Och grävlingsstammen har faktiskt ökat och en avskjutning borde nog påbörjas för att hålla antalet nere på en mer aceptabel nivå. detta är inget ont menat till dig som tycker om dessa djur, och att skriva så är inte heller för att provocera dig, och det tror jag inte Hamilton hade för avsikt heller.
Jo, det är mycket enkelt att göra den jämförelsen:
Jag gillar grävlingar, och han skriver att det är bra att folk skjuter dem.
Jag blir sur för det. Inte alls konstigt!
Katter var bara ett exempel. Ett djur som jag antar att han gillar.
Och jag drog därför till med precis det han sa om ett djur som jag gillar.
(Men till skillnad från honom så menade jag det inte, utan nämnde det för att han skulle förstå, varför någon blir sur när man skriver att det är bra att skjuta de djur som någon gillar).
Vad gäller grävlingar och synen på denna så finns det redan två trådar om det, så jag tänker inte skriva mer här.
Kolla in "Igelkottar" och "Tar grävlingar katter" om ni vill skriva mer om det.