CITAT (kerstin z5-6 @ 03-05-2005, 19:57)
Gör det -så gör jag -går fint :)man kan inte vänta på sånt .. man vet aldrig hur länge man har sig

Vilket då? Åka på semester själv eller slå gubben i huvet med en gummiklubba och frakta iväg honom på romatisk weekend?
Ditt förslag i övrigt med fiske och bagarstuga (gammal kropp behöver sova i säng inte liggunderlag i tvåmanstält)+ islandhäst låter som klippt och skuret. Ska fundera lite.
Fast egentligen vad jag vill och som Gammelnalle efterlyste.
Så här är det.
Jag jobbar hemma, vill komma hemifrån för att känna mig ledig. Tyvärr är en av mina största kunder dålig betalare och jag väntar på 100 laxar som jag inte fått. Jag ligger ute med 50 stycken likadana i skatt och sociala vilket gör att hålet i min plånbok är 150 just nu. Tusen alltså. Man får ta alla påhugg man kan för att ha mat på bordet.
Egentligen vill jag komma hemmifrån hur anspåkslöst som helst.
Den jag vill komma hemifrån med är "lilla gubben".
Sysselsättning: inte något som roar honom på hans villkor utan något vi kan göra tillsammans. Spelar inge roll om det är att sjunga flottarkärlek till dragspsel, hoppa hopprep eller vad fasiken som helst. Är inte så noga.
Får jag bara gnälla lite grann så brukar jag hämta mig igen. Allt är ju relativt och slutsatsen beror på vad man jämför med. Ungeför som om man avskyr måndagar så kan man ju hitta något positivt i att måndag är den dag i veckan där det är längst till nästa måndag. Eller?
Alltså "lilla gubben är fullkomligt nöjd med tillvaron och förmodligen mig också för annars så skulle han ha meddelat något annat.
Det är väl positivt.
Spik i foten? Jajamensan.
Just nu lutar det åt att mata ankorna i alla fall.