CITAT (Svante @ zon 1,04-05-2005, 00:37)
Diabolique, vad skulle Hamilton egentligen ha svarat för att du och din polare skulle bli nöjda i
den här tråden?
Att han tipsade om att söka var ju helt fel - då var ni spydiga. Att han dessutom talade om hur han brukar göra själv (vilket han även gjort
förut) dög ju inte heller för det var inte tillräckligt "seriöst".
Så vad skall Hamilton göra, tycker du. Hålla käften och gå hem eftersom han inte gillar grävlingar, eller?
Nu var det så här:
Min kompis är ny på forumet.
Och jag har berättat för henne sedan tidigare att jag ofta får svaret att söka själv istället för att fråga andra. (Vilket jag tycker kan kännas lite dumt i vissa lägen).
Och så fort min kompis blev medlem så möttes hon av det.
Att det sedan har diskuteras i denna tråd gjorde det hela mer aktuellt att diskutera.
Det är mycket möjligt att det finns människor som slänger in sina amaryllisar i häckar och tycker att det är ett bra sätt att ta hand om dem, men det lät så osannolikt. Förlåt om jag trodde att det var ett sarkastiskt skämt.
Och det var inte heller ett svar på hennes fråga.
"Hur ska den placeras, i sol eller halvskugga under sommaren?"
Nu vet ju inte jag om Hamiltons syrenhäck står i full sol eller skugga.
Men det kanske uppfattas som självklart för någon annan.
Om den står i full sol så kan det ju bli halvskugga för amaryllisen, beroende på var i häcken man placerar (eller "slänger in") den. Och hur mycket sol den får beror också på hur tät och stor syrenhäcken är...
Så svaret väcker mer frågor än svar, om det nu var seriöst menat...
Jag tycker inte att vi var spydiga. Exakt vad var det som var spydigt eller hånfullt i tråden om amaryllisar? (förutom "sök själv istället" som plockades bort av skribenten).
Angående grävlingar igen...
Man får tycka vad man vill.
Men man får räkna med mothugg om man skriver att man ska skjuta och fånga djur som andra försvarar och gillar. Det är väl hur logiskt som helst?
Eller?
Jag kan skriva att jag tycker att vi ska utrota alla rosor i Sverige, men jag får räkna med mothugg.
Fattar ni?
Det har inte bara med grävlingar att göra, går man hårt till angrepp mot något (vad som helst) som någon annan gillar så får man mothugg. Det är bästa att lära sig det.
Och försvarar men inte det man gillar när det blir smutskastat så är man en mespropp tycker jag.