CITAT (solis @ 04-05-2005, 01:16)
Skulle någon smutskasta det jag gillar får allt stå för dem själva

Så sant som det är sagt, Solis

.
"Verkligheten finns i betraktarens öga" (hört det förut

)
Det som retar människor allra mest,
är sånt som på något vis står dem för nära för att kunna se det hos sig själva.
Så, vill man veta HUR en människa är, ska man lyssna till hur den människan BEDÖMER ANDRA.
Väldigt ofta är det en "presentation" av den personen själv - och VAD har det med "mig" att göra??
Nu är det ju inte alltid så, men oftare än ofta, faktiskt en ganska bra regel att hålla sig till, om "jag" bara först LYSSNAR till vad den andra säger och tar ärlig ställning till om det är sant eller inte, vad gäller MIG (vid angrepp alltså).
Människor som ofta angriper andra, är det ofta synd om, för de lever med "fiender som verklighet i ögat".
En sådan människa blir ofta ganska ensam på slutet, ensam med sina egna ögon ...
Själv kan jag gå, med MINA ögon intakta.
En annan sak som en lärare sa till mig när jag gick i mellanstadiet, och som jag aldrig glömt:
"Om man tänker att "alla människor är dumma/elaka" så ska man nog fundera över vem det är som är `dum´."
(Gällde inte mobbning, då den mobbade faktiskt inte tycker att ANDRA är dumma, utan en själv)
Kul med lite hink och spade

är lite förtjust i sånt ju. Min älskllingsfärg är GRÖN, men det ska vara en VACKER grön färg.
Förresten, vilka växter trivs i en sandlåda? För
liiite vill jag odla här också ...
...och så har jag svårt för långvariga heta högtryck, så om det hettar till för mycket lämnar jag sandlådan och söker upp andra svalare trådar
Bara för att kasta in en lite stubintråd

så gillar faktiskt även JAG grävlingar!!! FAST jag ibland bidrar till att skjuta dem.
Senast förra året bosatte sig en under huset, för tio år sedan bosatte sig tre under magasinet, för fem och fyra år sedan grävde en grävling bort "halva stallet" för att komma under.
Fyra av dem lever itne längre.
När de gräver så mina hus blir förstörda - är deras liv slut. Särskilt som det finns GOTT om dem, nästan för många.
Vem bestämmer det? Vad som är "för många" menar jag?
Naturen
Naturen är inte snäll!!! Djur förökas och fyller ett nytt område (när plats finns) i något som kallas fluktuation. Först är djuren några få med plats för fler, sen blir de för många än platsen medger, då följer sjukdomar, svält, aggressivitet och död (ofta plågsam) till antalet sjunkit
under vad som området kan föda.
Då börjar antalet stiga igen, fast inte lika myckte som första gången, men ändå blir det för mycket, och så slår sjukdom, svält, osv till igen och antalet minskar, men inte lika mycket som förra gången.
Så där håller det på tills det blir jämvikt i området - som en pendel som först ger allför mycket utslag, sedan mindre och mindre, för att till slut stanna stabilt i mittenläget.
Blablabla - amaira pratar väldigt mycket i sandlådan
Man behöver inte lyssna så noga, det är bara mina fingrar som är så skrivglada

alla!!!
Nya, gamla och nygamla, och återuppståndna i nya skepnader

.