Jag har bara haft den i sen augusti 2003 så den är "på uppväxt". Vi håller dessutom på med en totalrenovering av huset från 1930 och har byggt garage, om ett år ska vi vara färdiga med allt, dvs det kommer givetvis något hela tiden men vi ska vara igenom med allt en gång. Vi har bytt avlopp, el, vatten och värmerör. Kök, vardagsrum, badrum, tvättstuga, ett sovrum och hälften av fönstren är färdiga. I sommar blir det lägga om tak, nya takkupor och renovera resten av fönstren. Sen är bara hallarna, vinden, dusch, gästrummet och ett sovrum kvar!
Jag har lite bilder på det befintliga. Resten finns mest i mitt huvud
trädgårdRabatten med dammen är lite mer rektangulär idag än vad den ska bli. Den gamla dammen ska göras om, den är för grund, för liten och direktkopplad till vattenutkastet. Den norra sidan har mellan stenarna fått en kopparlönn, hasselört, storrams, ormbunkar mm.
På andra sidan portalen på bild 9 är numera ett upphöjt torvparti där lönnarna ska planteras i helgen

Där ska vara sippor och trillium, mossa och fjärilsliljor mm. Jag har hämtat 5 släp fyllda till brädden med torv och hästgödsel. Toppen!