Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hur får jag bort all mossa utan kalkning?
          AndreasBlomquist
          Inlägg 19-04-2005, 05:41
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 237
          Medlem nr: 4 935

Hej!

Flyttade in i vårt hus den 1:a mars och har nu börjat ta tag i trädgården som sen 1979 varit i ett ständigt förfall enligt grannarna. Sågat ner en massa skräp och grävt upp hur mycket rotsystem som helst. wacko.gif

Har dock en liten fråga angående min gräsmatta, eller kanske ska jag skriva mossmatta. I vilket fall som helst så är mossan väldigt mycket mer framträdande än gräset. Vad ska man göra åt detta? Jag vill inte kalka, för det tar ju inte tag i det verkliga problemet, enligt en artikel på Odla.nu.
          Jag funderade ett tag på att köra över hela trädgården med en jordfräs och sen lägga färdigt gräs på rulle men det är en stor trädgård och tyvärr har jag inte högvis med pengar. Mossrivare har jag fått höra att de i princip gör samma jobb som en jordfräs, dvs det blir rejält uppkört i mattan vilket inte heller är bra då jag har 2 små barn under 3 år som gärna vill springa omkring och leka där ute.

Några förslag på vad man kan göra? Vad är vertikalskärare och hur stor åverkan har den på gräsmattan? Blir det lika jordigt som med en mossrivare/jordfräs?

--------------------

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Frida H
          Inlägg 06-05-2005, 18:19
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 96
          Medlem nr: 5 357

CITAT (AndreasBlomquist @ 19-04-2005, 06:41)
          jag har 2 små barn under 3 år som gärna vill springa omkring och leka där ute.

Det är mycket skönare med mossmatta för de små fötterna, sen när de blir större o blir vildare så kommer mossan ryka all världens väg för den tål inte det hårda slitaget.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-07-2025, 01:37

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon