CITAT (Reserv @ 06-05-2005, 23:31)
CITAT (solis @ 06-05-2005, 23:18)
CITAT (Reserv @ 06-05-2005, 23:10)
CITAT (solis @ 06-05-2005, 23:03)
CITAT (Reserv @ 06-05-2005, 22:59)
CITAT (solis @ 06-05-2005, 22:51)
CITAT (kerstin z5-6 @ 06-05-2005, 22:47)
-problemet idag är väl snarare att det finns för få vuxna som vill vara i den ålder de faktiskt är ? ...
och inte 19 ?
Själv har jag fullt sjå med att minnas hur gammal jag är

Jag är mer än gärna det jag är:60
Samtidigt som jag älskar att tillåta mig att vara barnslig

Hmm

jag tycker att det låter som en släng av senil demens.

Vad menar du?

Jo, jag menar att när dom gamla på äldreboendena blir barnsliga (eller som många av er kallar det för, "
ha barnasinnet " så kallar vi personal det för senil demens. Går på ett ut ungefär, ingen större skillnad, var och en tar åt sig som dom vill.

Jag vet vad senil demens är eftersom jag har arbetat inom äldreomsorgen den största delen av mina år då jag arbetade!
Jag fattar ändå inte vad du menar!?
Varför skulle jag ta åt mig av dina ord?
Jag älskar livet och allt vad livet har att ge till mig; och speciellt älskar jag min underbara förmåga att våga vara barnslig och har mitt barnasinne levande
Men att gämföra detta med en sjukdom verkar för mig mycket mycket konstigt

Om "att våga vara barnslig" och i var och varannan tråd (mer eller mindre allvarliga) klämkäckt komma med kommentaren
då sjunger jag en truddelutt och släpper en brakskit, trallala kallar du det för barnslig, eller att ha barnasinnet kvar, så ska jag be mina barn att låsa in mig och kasta iväg nyckeln om jag blir sån när jag blir gammal.

Själv skulle jag kalla det osmakligt att ha sån otroligt dålig humor att man ser det roliga i att en vuxen människa bara skriver nåt sånt i ett forum.

Aha; nu fattar jag
Var det där skon klämde att jag skriver om fisar och annat opassande här på forumet
OJ OJ OJ

:nu fick jag ännu mer att vara glad över;nämligen detta att nån kan ta åt sig om sådana enkla saker som fisar är och barnslighet
Vore du min mamma så skulle jag redan nu spärra in dig
Lev kära vän och var lycklig tids nog kommer även din tid här på jorden vara över