Jag har RENSAT ogräs och RENSAT & rensat ogräs.... En förvildad fritidsstruge tomt som inte fått tillsyn på minst 5 år. Jag har "hittat" kullerstensgången samt trappan igen, var helt överväxt med ogräs. Nu underhåller jag det hela med att ösa över ogräsättika, för jag orkar inte kräla på alla 4 igen, det räcker med rensandet i rabatterna.
Kört med gräsklipparen för första gången, vilken skillnad det blev andra gången, gräsklipparen orkade knappt igenom på första försöket. Pust stånk, stön muttrade den och la av stup i kvarten.
Jag har planterat 1 ros, 5 st lavender, 3 st rosa "ingen aning om vad det är", 6 st vita ölandstokar. Lagt på täckbark i hopp om att det skall minimera ogräs srpidningen, ser dock lite mörkt ut, måste nog rensa regelbundet där, trotts allt...
Jag har oljat in utemöblerna, fixat nya dynor till möbeln till ute platsen som jag åter erövrade från allt ogräs som täckte platsen. Det tog 2 helger att se samtliga plattor igen så mycket ogräs var det!!!
Gnälligt verkar jag vara men samtidigt ett otroligt tacksamt jobb, förändringen är total!!! Denna sommar är hus och tomt på väg att bli smultronstället i sin fornglans istället som gatans skabbis som det nu sett ut de senaste 5 åren. Jag ångrar att jag inte tagit före bilder på uteplatsen nu skall ja ta efter bilder samt på de delar som inte är klara!!
Eftersom jag ALDRIG har hållit på tidigare med detta ser jag denna sommar som ett prov på om en asfalts flicka kan gilla/uppskatta trädgårdsarbete. Hittills är det ju inte direkt trädgårdsarbete jag sysslat med utan omäskligt rensade av ogräs. Tiden får utvisa om detta är ngt för mig.