Kan inte tänka mig att det är svårt att böja dem tillräckligt, antingen så att de står i spänn, enklast om det ska bli en jämn båge, eller genom små böjar typ varje meter eller nåt. (Ett böjt blir mycket stadigare också, vilket ju inte är så dumt.)
Det är svårt att säga hur fasligt stor belastningen blir. 2 meter staket i storm kan kräva sin stadga, men att det är så pass otätt förbättrar prognosen betydligt.
Jag skulle vara frestad att fundera så här: slå ner vanliga grova armeringsjärn djupt, låt 2 m sticka upp, och sätt fast (ståltråd) nätet i dem. Ett i varje ända plus ett i skarven (tror att 5m är en vanlig längd), kanske fler. Undrars om inte det kan funka alldeles utmärkt. Det beror lite på marken också förstås.
Det kan krävas nåt trix för att slå ner järnen, det låter inte alls lockande att hänga på stege 4 m upp i luften med slägga och ett bångstyrigt armeringsjärn. Kanske går att sätta fast en träklots, som man borrat ett hål i (< armeringsjärnstolpens diameter) och kluvit, med tving, på järnet, och sen slå på klotsen. Blev det där begripligt?
Nåja, jag blev inspirerad i alla fall!
|