Undrar vad som hänt om hundar fick göra samma utan att hundägaren behövde ta ansvar... Och om man fick släppa ormar, fågelspindlar mfl husdjur lösa utan uppsikt. (jag vet, jag överdriver) För att citera " det är deras natur att gå fria" som om katter vore mindre husdjur än hunden? Jag hade blivit vansinnig om det hänt min rabatt speciellt om man bara har en! Jag tror dock löjtnantshjärtat klarar sig och blommar senare i år, tur de inte förstörde något annat, jag hade varit ledsen över tulpanerna också! Ta in dem i vas.
Jag gillar inte att katterna använder våra fina stamsyréner som klösbräda heller. Dessutom är de som har katten allergiska så hon är i princip aldrig inne, varför har man då katt?
Det räcker att grannens katt retar vår hund så hon tokskäller så vi får ta in henne eftersom grannarna annars kan klaga, vi gillar inte att hon skäller halvtimmesvis utan vill ta hänsyn till våra grannar, i det tycker jag ingår att hålla rätt på sina djur. Fast vår hund är faktisk ALLERGISK mot katter, pollen och kvalster, det kanske är därför hon blir så arg på den...
Sen att min klumpiga hund har sprungit ner min egen magnolia är en annan sak...