Jag älskar mitt köksland! Det är ju sååå roligt!
Jag har delat in landet i 4 delar och däri gjort upphöjda bäddar.
Jag odlar jordärtskockor, potatis (blasten är 2-10cm nu), gul och röd lök (4-15cm blast), morötter mellan lökraderna (½cm), luftlök, pepparrot, vitlök satt i sept (30cm) och vitlök satt i april (½cm), purjolök (förkultiverad och utsatt 8-10 cm) romansallad (3 cm), rädisor, rättikor, sockerärter (3cm), spritärter (3cm), brytbönor som inte syns än, majs (förkultiverad, utsatt 10-15cm), grönkål (förkultiverad, utsatt 5-8cm), kinesisk kål, västeråsgurkor, mangold och broccoli som inte syns än(under väv), palsternackor som inte syns, ska så rödbetor i dag.
Jordgubbar, vinbär, krusbär, äpple, plommon och örter: salvia, oregano, kryddtimjan, rosmarin, citronmeliss, libsticka, mynta, dragon, dill, persilja, basilika.
Gurka, zucchini, tomat, paprika, chilipeppar och physalis har jag förkultiverat och tomaterna planterade jag ut i dag. Jag odlar dem under plast intill en östervägg. Gurka, paprika, chilipeppar och basilika ska stå under plast intill en södervägg (sätter ut dem om ungefär 10 dagar)
Jag har satt ingefära i en kruka inne, hoppas det funkar.
I vår har jag gödslat med koskit på påse, hönsgödsel och till hösten ska jag sprida ut kompost och stallgödsel. Bärbuskarna brukar få "guldvatten" och gurka, tomater, paprika och physalis får nässelvatten.
Jag har en del bilder i albumet på årets köksland.