Jag har väldigt liten ytan men jag odlar en massa olika saker man måste ju inte så hela fröpåsarna ofta håller de i många år.
Jag har 3 små bänkar vid förrådsväggen där jag odlar några olika slags sallad, flera olika slags mangold, spenat, några sorter vitlök, flerårig ruccola, rädisor (iår testar jag rattail), asiatiska bladväxter, persilja, kryddkrasse, portlak mm. tror ytan kan vara runt 6-8kvm totalt för mina bänkar. Vissa av de växter jag odlar har kort utvecklingstid så jag kan odla flera gånger på samma plätt under en säsong.
Bild på vitlök i bänken förra året

Sedan har jag ett litet växthus som jag sätter div. i ex. tomater, gurka, physalis (+ jag odlar tidiga vårprimörer).
Vid växthuset och i komposten odlar jag squash, pumpa och liknande.
http://www.odla.nu/album/data/asasto/1561_p15440.jpgVid uterummet har förre ägaren snickrat en jätteblomlåda och där odlar jag störbönor i olika färger, både vackert och gott.

Eftersom jag inte har möjlighet att flytta runt grödorna så mycket så byter jag ut jorden på de olika ställena med jämna mellanrum annars skulle det inte gå att ex. odla bönor i "blomlådan" vid altanen år efter år.
Jag odlar grönsakerna ekologiskt, ex. använder jag kompost, gödsel, algomin, nässelvatten, SM3, gräsklipp (se bilden på vitlöken) mm.
Jag vattnar med jämna mellanrum på många håll i trädgården är det ganska bra dränering så fukten hålls inte kvar så länge.
Just ja jag har ju 1kvm jordärtskockor runt hörnet på förrådet. + jag har ett litet kryddland i en klippskreva + jag har ett mobilt hallonland. Vinrankor på flera väggar + jag brukar ha en massa stora hinkar på den stora altanen med ex. Malabarspenat, chili, paprika, aubergine, jordmandel mm.