Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Amerikanska blåbär
          Hon
          Inlägg 15-05-2005, 20:13
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem nr: 5 797

Var kan man ha Amerikanska blåbär? Måste de ha skugga, särskild jord m.m ? Jag har en tom plats i en rabatt och vill ha något ätbart där. Jag har redan hallon, smultron, rabarber och olika sorters kryddor. Jag vet att man ska plantera två olika blåbär. Jag bor i Skåne och platsen jag tänkt sätta dem på är solig. Annars kanske ni har något annat förslag på vad jag kan ha.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          JonasQ
          Inlägg 15-05-2005, 21:48
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 200
          Medlem nr: 3 435

Jag använde "vanlig" jord och kompost åt mina men blandade i lite sågspån samt grävde ner en del gamla halvruttna stubbar jag hittade i botten på varje grop (mycket gärvande). Har fungerat bra för mig. Det enda jag har problem med är att gräsmattan växer in i dem... Hatar att rensa... Har dem i kanten av min (vår) trädgård så det växer även in "bakifrån" där. Första gången jag planterade glömde jag att gallra in dem vilket hararna gladde sig åt under vintern. Verkar som om de är mycket förtjusta i dem.

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-08-2025, 14:58

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon