Här har ni en till kattälskare! Vill bara påpeka det först som sist, så att ingen tror att det är själva arten jag ogillar...
Jag ogillar en viss grannkatts beteende alldeles kolossalt! Förutom att denne Gustafliknande hanne sprayar omkring precis överallt och struntar i att gräva ned bajset, så vässar han klorna mot träden! I somras lyckades han ta livet av en gammal fin uppstammad syren och en alldeles nysatt rosenmandel! Han vässar klorna ända in i märgen på trädet, helt hysteriskt...träden klarade inte behandlingen utan tynade bort och dog.
Jag provade kaffesump, massor av specialpreparat t ex "katteffekt", "cat away" och allt som min plånbok förmådde! Blomspruta? Ha! Han makar inte ens på sig! Denna säsong överväger jag allvarligt att köra högtryckstvätten mot kräket eller förgifta en burk makrill!
Skämt åsido, vad f-n ska man ta sig till?!?!!?!?
Att diskutera med ägarna har jag försökt på ett mycket vänligt sätt, de blev upprörda i alla fall och vägrade att tro att det var just deras lille kisse som gjort något sådant, trots att jag själv sett det massor av gånger och det är den enda katten i hela området...
Suck, suck, suck....cementera trädgården?
Skaffa en ung stark hanne som klår upp den?
Skaffa rotweiler?
Trött och less