CITAT (humla @ 16-05-2005, 16:21)
Tack för era svar!!! Vad kul det är att höra hur andra har det! Visst är det kul att odla grönsaker och frukt för eget bruk, det är något alldeles speciellt!
En liten fråga till
Åsa, mälardalen zon 2: Blev nyfiken på din vitlök, då detta är första säsongen jag har vitlök. I vilken månad är bilden tagen? Är de skördeklara? Hur stora blev det? Vilken sort är det?
Och en liten till
rosita: Hur fungerar det att odla Gurka, zucchini, tomat, paprika, chilipeppar och physalis utomhus? Hur mkt skörd brukar de ge? Undrar hur stora/Hur mkt du brukar få att dina psysalis? Övervintrar du dem eller sår nya?
marikaw, Pak Choi lät ju riktigt spännande! Hur tidigt/sent går dessa att så, med bra resultat?
Och följdfråga till alla; Brukar era köksland vara fria från skadedjur? Eller har ni anpassat valet av grödor, så att ni odlar sådant som skadedjuren håller sig borta från? eller samplanterar ni olika grödor som i kombination med varandra håller odjuren borta? Knep&tips?
/Frågvisa humlan

Bilden på vitlöken är nog tagen lite innan midsommar. Sorten på just de som är på bilden är Hammar. Sorten brukar vara skördeklar i början av augusti hos mig. Man ser på blasten när den börjar vissna ner och då brukar jag gräva lite i jorden och kolla hur de ser ut.
Bild på skördad lök