Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Erat köksland
          humla
          Inlägg 13-05-2005, 21:34
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 895
          Medlem nr: 2 492

Vill gärna ha lite inspiration och tips från era köksland!

Beskriv ditt köksland, och visa gärna bild/er.

Hur ser det ut just nu? I full grönska? Vad odlar du helst? Vad funkar bäst? Hur sköter du det (typ gödsling/vattning)? Idéer/drömmar?
          rolleyes.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          tullmejs
          Inlägg 17-05-2005, 09:06
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 303
          Medlem nr: 3 834

CITAT (humla @ 13-05-2005, 22:34)
          Hur ser det ut just nu? I full grönska? Vad odlar du helst? Vad funkar bäst? Hur sköter du det (typ gödsling/vattning)? Idéer/drömmar?

En hel del kommer upp; revsmörblomman trivs bra, tistlarna kommer så smått, åkerfräknarna tittar fram med sina trevliga parasoll. För att inte tala om alla rara fröspridda gäster.

Persiljan är trögare. Dill ska väl komma snart, hoppas jag, sockerärtorna har fått klätterställningar de inte verkar komma att leka med på länge än; det enda som tycks vara på hugget är egentligen senapskålen. Som jag tycker är helt oanvändbar som föda.

Som tur är hjälper i alla fall kattfan till med luckring och gödsling.

Ja, några potäter som grott lite i köket puttade jag ner också, så knäpparlarverna får något kul. Och gräslöken var så uppblandad med gräs att den är förnyad.

I jordförbättringsväg hällde jag på en del kompost i våras, det var säkert lite mull där mellan ogräsfrön och snigelägg.

:-)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 09-08-2025, 12:41

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon