Torrfoder funkar nog för en del fast jag har läst att vissa enzymer, bakterier och liknande som hundar mår bra av inte finns i torrfoder.
Hur hundarna mår beror på vad de är vana vid en hund som ätit enbart torrfoder i flera år kan bli sjuk av vanlig mat, samma sak gäller hundar som levt på vanlig mat de kan bli sjuka av torrfodret.
Även hos människor fungerar det på samma sätt en vegan kan inte helt plötsligt börja äta kött då kan de bli dödssjuka.
Det bästa är nog att äta en blandad kost när det gäller hundar, de har ju levt av människans rester i flera tusen år, så himla länge har de inte levt på torrfoder och färdigförpackade sörjor i burkar.
Det finns många som förespråkar torrfoder och så finns det de som inte förespråkar torrfoder.
http://home.swipnet.se/mustela/varfor_torr..._ar_fullgod.htmSjälv tror jag riktig väl sammansatt färsk mat är bättre än torrfoder för hundar. Även för människor har det ju visat sig att man tar upp vitaminerna bättre ifall man äter en frukt än om man tar ett vitaminpiller. Jag blir ganska irriterad på veterinärer som hävdar att hundar inte kan ta upp vitaminer ur riktig mat samtidigt som de försöker sälja torrfoder. Vet inte veterinärerna att hundarna har överlevt i tusentals år utan torrfoder, om de inte hade haft förmåga att ta upp vitaminer i färsk mat så skulle de väl dött ut för länge sedan.