Så var det dax, det (v)årliga kriget mellan kattälskare och de som inte vill ha katter i sin trädgård *s*
Gillade det nyanserade inlägget ovan, om att man kan FÅ tips från kattälskare för att slippa gå på grymma metoder i sin frustration! Mer sånt!
Heder åt de som nyanserar debatten och inser att katter och kattälskare är alldeles OK, och de som också inser att det finns många som inte vill ha katter i sin närhet!
Själv gillar jag katter, men har en superallergisk sambo. Jag vill gärna stryka en katt över ryggen när jag besöker grannen, eller allmänningen, men gärna slippa kattbesök i min egen trädgård, och vill INTE ha kattbajs i trädgården!
Sedan trodde jag faktiskt att det var så att kattbajs KAN vara farligt, varför varnas man annars genom information från mvc och bvc om att undvika kontakt med kattbajs (gravida och barn) då det kan vara farligt? Är det en myt och inte sant borde ju någon informera berörda myndigheter så att man slipper gå ut med varningar och uppmaningar som inte stämmer..... Är det någon som vet hur det är (och inte bara tycker)? Nu blev jag riktigt nyfiken!
Själv har jag inga problem med att med fingrarna mylla ner torkad häst, ko eller hönsskit (köpt) men skulle inte kunna tänka mig att göra detsamma med hund eller katt eller människoskit...................