Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Har jag gjort en jättemiss....?
          Mi70
          Inlägg 18-05-2005, 09:55
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 521
          Medlem nr: 1 914

Var på hortus i Farsta i helgen och skulle köpa ett gräs till min nyanlagda minifontän, att plantera vid sidan om. Hittade ett som betecknades som nyhet, "arundo donax", skulle bli blågrön och ca 2-3 m hög.... Har en förkärlek för spännande växter, gärna riktigt höga gräs, etc. Så jag köpte den. Sökte den sedan på nätet, nästan inga träffar på svenska sidor, men väl på utländska, och då utfärdas varningar för växten (giant reed)...!!! huh.gif wacko.gif

Man varnas för att plantera den i trädgården då den rymmer och gör stor skada på inhemska växter. Bilderna på nätet är dessutom inte alls lika fina som den i plantskolan, där växten liknande bambu, fast grönare....... wink.gif sad.gif

Frågan är nu om jag vågar ha den i trädgården??? Någon som vet något mer om den? Kanske den inte blir så stor i svenskt klimat?

Känner mig lite lurad.....och dum.... unsure.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Mi70
          Inlägg 18-05-2005, 11:24
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 521
          Medlem nr: 1 914

Tack för ditt svar!

Kanske kan ha kvar den, men plantera den på ett annat ställe............ wink.gif tongue.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 11:51

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon