CITAT (Anic @ 18-05-2005, 12:10)
Och det där med att kasterar andras katter är fruktansvärt, jag hade gått i taket om det vart min katt. De kunde väl ha frågat om ägaren kunde tänka sig att kastera katten om de betalade. Att markera revir är väl knappast någon större kastastrof.
Tänk om man hade gått och rykt upp blommor man tyckte luktade illa i andras trädgårdar utan lov, vilket liv det hade blivit, eller sågade ner träd som skymmer sikten/skuggar.
Grannarna hade många gånger pratat med kattens ägare men hon svarade att naturen skulle ha sin gång och att katter skulle få vara katter... Och jo, markering är ett stort problem eftersom den nämda katten med glädje gick in i folks hem och markerade inne på deras möbler + kissade på utemöbler, dynor etc. Det är helt oacceptabelt och jag förstår mycket väl grannarnas beslut (polisen hade till och med pratat med damen utan resultat). Jag tror att i detta fall hade katten blivit dödad om inte ingreppet hade gjorts, vad jag har förstått var vissa inte lite arga.
Dessutom förtäljer inte historien om ägaren till katten ens märkt att den blev kastrerad, med tanke på hennes omtanke om katten och grannar så är jag inte förvånad om det gick henne förbi.
/Aurora