Första inköp på listan är REGNTUNNOR! En stor tunna typ 200 liter kan man sätta en slang på och om man ställer den högt kan man vattna om än långsamt med självtryck.
Vad Du skall odla - det är enkelt :-)) preciiiis vad DU tycker om. Mitt tips (enbart personliga åsikter) är att inte odla sådant Du kan köpa för en billig peng.....många som odlar odlar lök, morötter, sallad, potatis. Allt detta kan Du köpa för en billi peng. Man an odla LITE morötter för nöjet att dra upp en gul rot elelr två och mumsa direkt, men inga arealer behöve rman lägga på det. Likadant potatis ett stånd elelr tre för kräftpremiären elelr liknande......
Om Du är besvärad av leran så rekommenderar jag en titt in i pallkragsklubben för eleganta lösningar :-) på det problemet.
Vad Du vidare skall odla - skicka efter eller läs på www.runabergsfroer.se skicka efter katalgoen rekommenderas verkligen då det är en veritabel odlingshandbok! Låt Dig inspireras - kanske nån mumsig bataviasallad, nån trevlig busk-sommarsquash, kanske en ringlande vintersquash på en spalje, kanske bönor på en vidje - teepee, rödprickig plocksallad, för mitt i sommaren, sådd av de köldtåliga asiatiska grönsakerna som Du skördar långt in på hsten. På hösten kanske Du avsätter en liten plätt till att odla vitlök(höstsättning rekommenderas).
Härligt att bara inspireras!
Glada hälsningar ifrån Ingrid
|