CITAT (MrNorth @ 18-05-2005, 14:32)
Jag köpte 5 st på granngården, 100 kr styck. Vad är det för fel på dem? Jag tycker de är jättefina? Jag planterade 3 st i en triangel samt 2 andra som solitärer.
/henrik
Det är inget fel på själva färgen/sorten, jag tycker bara det är så jäkla tråkigt när alla ska ha precis samma sort överallt när det finns så många andra att välja på (förutom i de högsta zonerna). Vart man än tittar så jovisst står den en Catawbiense Grandiflorum som enda roddis på tomten.
Men det är väl typiskt oss Svenskar...alltid lika rädda för att vara annorlunda och variera oss. Samtidigt är det ju butikernas och förökarnas fel som aldrig har rea på andra sorter än de allra vanligaste.
Självklart upp till var och en hur man vill göra men lite mer fantasi än så kan man väl ha tycker jag bara. Det här är ju bara min åsikt!

Tycker min egen buske är jättevacker förutom att den lila färgen skär sig fruktansvärt med färgen på garaget men hade jag fått välja från början när de planterades (inte jag som gjorde det) så hade jag hellre valt en vit som hade varit så mycket finare mot den röda väggen.