Å jag har det fullständig proppat överallt och dessutom ett antal sändningar av perenner på gång som jag som vanligt har beställt i ren vårgalenhet! Å jag som har tjäle kvar i backen och inte en endaste färdiggrävd rabatt att planter något i....vad gör man då när de kommer????
I bästa fall har småperennerna (frösådder) jag planterade i somras åtminstone delvis strukit med så jag kan klämma ner något där det redan finns en rabatt!
Till min stora glädje hittade jag ett par såkrukor i ett hörn som jag glömt att vattna! Ett par dusin mindre plantor där!

Min mesta lediga, någorlunda vakna tid ägnar jag mig åt vattning och ändå kan det gå så lyckat!
Jaa man vet att man lever, och det blir bara mer med åren..trots stenhårda försäkringar i maj när avhärdningens tid kommer, att aldrig mer ägna sig åt något annat än att SKÖTA den trädgård jag redan har!
Har en gård i Dalarna som heter Vargheden (har facebooksida och hemsida med samma namn!) Islandshästar, höns, perennträdgård, köksträdgård, växthus, hantverk. Ett mysigt och personligt B & B!