Jag bor visserligen inte i tätbebyggt område utan här är gott om skog, åker och mark. Men vi "ser" i allafall till varandra (med o utan kikare)
Jag har alltid haft katter som flera av mina grannar, men då är det en granne som inte har katt. Hon kom och sa att hon inte gärna ville ha katter på sin gård, för hon var rädd om sina småfåglar, (hon matar o har holkar) Hon frågade om det var okej att Schasa bort våra katter? Självklart sa vi JA. Det handlade ju om HENNES tomt.
På senare år har hon skaffat jakthund, (fa´le märkvärdigen hunn.= specillt fin och duktig enligt henne) I allafall kommer inte när de ropar. Och de gånger han "smiter" får de "aldrig" tag på den. Så här om dagen var jag ute och höll på i växthuset då jag ser hunden på våran gård. Men tydligen är han väldigt nyfiken så han kom fram och körde ner sitt huvud i en av mina stora krukar, då passade jag på att ta tag i halsbandet. Sedan ledde jag hem honom. Och när hon såg mig komma utbrister hon -Hur fick du tag på honom? -Jo serru jag vill inte gärna ha hundar på min gård, sa jag. Jag är rädd om mina katter. Jag prövade med att schasa men det gick inte, så jag tyckte det var bäst att leda hem honom. Oj vad hon skrattade. För hon förstod "piken" (Jag låter henne f.f. tro att jag är skicklig hundfångare)
--------------------
Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album..... Penseé album

|