CITAT (Reserv @ 20-05-2005, 22:12)
Ungefär så gjorde en polare till mig. Det hade flyttat in zigenare ovanför honom, och dom går med skorna på inne, fruntimmren går med klackeskor. Till slut vart han så less så han knallade upp till zigenarna och sa - Istället för att försöka hoppa genom golven så kan ni väl ta dörrvägen om ni vill ha kaffe. Sen den dan så använder hans grannar tofflor inne

Vi bodde så också när vi hyrde lägenhet.
2 familjer i en fyra, vi hade samma problem. En dag hade de hela släkten där och det sopades och fejades och gicks med högklackat.
Jag gick upp och ringde på och bad en av damerna att stanna kvar och de andra bjöd jag ner till mig. Vi kom överens om att damen som var kvar i lägenheten skulle börja sopa med sin kvast när jag knackat i golvet (mitt tak).
När de som var med mig fick höra hur bra det hördes hos mig både klackar och sopborste så fick jag dem att sluta gå med dessa skor. Damen ifråga som bodde där köpte tofflor till alla (även gäser) för det tillhör deras kultur att inte gå utan skor. Vi berättade också att vi hörde när de var i sovrummet och hade sex. Efter detta blev det lugnt och skönt.
Nu när vi bor i villa har vi bra grannar. Pratar ibland och hjälper varandra. Vi har fått en ny på en sida och de var inte kvicka att klippa gräset, så jag frågade snällt om de ville låna vår klippare för de kanske inte hade någon, eftersom de är unga och första huset och man inte hinner köpa allt. Men de hade en och de förstod min lilla fina vink. Vi bor tätt och inte på landet och det är inte så trevligt tycker jag om vår gräsmatta är nyklippt och deras är flera decimeter högre. Maskrosor och tistlar frodas som jag försöker utrota på min sida.
Ja sådan är jag som granne så var glada att ni inte bor nära mig