Som en del redan vet har jag ju högt blodtryck. Äter medecin för detta. Man bör inte äta grapfrukt om man äter blodtrycksänkande medecin för det kan bli för mycket. Ditt blodtryck är det bara undertrycket som är för högt enligt det som jag erfarit från min läkare. Runt 120-140/60-80 säger de är normalt. Har man högt blodtryck så visar sig inte det med yrsel utan det är lågt säger han också, därför svårare att märka att man har högt. Mitt var 200/80 när jag var inlagd i höstas för mina näsblödningar då märkte de att jag hade högt annars led jag inget av det personligen. Det var p.g.a min näsblödning de upptäckte det och menade då att eftersom jag hade en skör ven eller åder i näsan så orkade den inte hålla trycket därför började jag blöda. Har just idag kommit hem efter en vecka igen på USÖ för näsblödning men nu har de hittat problemet tror de och skall tillbaka 2 juni på en liten operation om det inte böjrar blöda igen före dess. Högt undertryck är lite svårare att bli av med så jag tycker du skall kontakta dit husläkare om detta. Min inforamtion är kanske inte helt rätt men eftersom jag nyss fått veta lite mera om mig själ ville jag dela med mig.
PS. Lågt blodtryck är bra om man får hjärtproblem sa de till min sambo i höstas när han fick hjärtflimmer han hade 135/70. DS
--------------------
skriver Inga från Närke i zon 3-4
|