CITAT (Gossen Ruda @ 11-05-2005, 16:04)
Troligen är det jag som räknas som katthatare men det är fel. Jag har inget emot katter, det är fascinerande djur. Fast dom skall vara inomhus eller i rastburar. Jag tycker att det är direkt ansvarslöst, både mot katten, fågellivet, grannarna och alla andra, att släppa ut dom vind för våg och låta dom skita i potatisland och kryssa mellan bilarna på gator och vägar. Trots att det inte är kattens fel är det helt ok att kalla dom för kattfanar i såna fall. Tillsammans med ägarjävlarna. Av inläggen här tycks det dock finnas hopp om allmän bättring.
Såvitt jag begriper är det bara en del raskatter som klarar av att vara innekatter! Bondkatter blir bara stressade!
Katter klarar bara av att ta nedsatta fåglar, vår katt har tagit en & fick salmonella på kuppen (det var en pärs...). Näbbmöss & annat tar den dock, nu känner jag igen pipen (det gör hunden också - han rusar ut & tar hand om bytet!) Inte är det väl nån som har nåt emot att katterna tar råttor/möss?!?
Visst, det är irriterande med uppgrävda frösådder - men nonwoven (eller annan täckning - ramar med myggnät t-ex) gör susen!!
Apropå svordomar & sånt....;
Modern svensk grammatikundervisning
Lätt som en plätt!!
Har du svårt att skilja på substantiv, adjektiv och verb?
Skolan har ändrat sina undervisningsmetoder:
-Substantiv är ord som du sätter "fan" eller "jävel" efter: klockfan, pennjävel, hammarjävel etc.
-Adjektiv är ord du sätter "skit" före: skitbra, skitsnygg, skithäftig etc.
-Verb är ord du sätter "utav helvete" efter: drack utav helvete, dansade utav helvete, körde utav helvete etc.
Så nu är det skitenkelt för ungjävlarna att lära sig utav helvete....