Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> hur bäst ta till vara på frön från konstig blomma?, Förra gången "överlevde" tydligen bara 1
          Juggernaut
          Inlägg 22-05-2005, 12:13
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 6
          Medlem nr: 5 332

Hejsan!

Jag har en blomma/växt som växt till sig ganska bra. Den har "fröat av sig" förut (ca 0.5-1 år sedan) med några konstiga och klibbiga frön som växte på en egen gren där de sedan "klibbade" fast på blad o grejer. Sen "dog" den grenen och jag tog tillvara på fröna.
          Nyligen tänkte jag så dom här fröna så jag stoppade i alla i en kruka men det verkar bara vara 1 frö som lyckades gro (som ni kan se på bilden). Dock så ser det mer ut som dill eller något tycker jag blink.gif .
          Nu har det hursomhelst börjat växa en ny gren med sådana här frön på, vad skall man göra för att bäst bevara dom här frönen? finns det några trix ? Och hur länge kan man förvara dom ?

Tack på förhand smile.gif
          Mvh Stefan

Bilder:

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Juggernaut
          Inlägg 22-05-2005, 13:51
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 6
          Medlem nr: 5 332

Okey då har man smaskat i sig en bit och inte smakade det dill. Snarare gräslök i så fall wink.gif
          Så då är det väl ogräs.. attans.. här har man gått o trott att man skall få sig en ny planta och så visar det sig vara ogräs laugh.gif .
          Får väl se om man har mer tur med dom nya fröna rolleyes.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-08-2025, 13:02

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon