CITAT (mollys_matte @ 22-05-2005, 20:03)
Molly är som sagt inte det minsta stressad eller deprimerad, inte min kompis två kissar, Popcorn och Star heller, och faktiskt ingen av de innekatter jag känner har mått dåligt, har bara hört om katter som mått dåligt ute, blivit förgiftade, slagna, skjutna och påkörda!
Om man ger katten en stimulerande innemiljö så är det inga problem alls!
Katter är individer dom med, med lika individuella psyken, personligheter, humör, stimulansbehov och revirtänkande. Att säga att
alla katter kan vara innekatter bara dom vänjs vid det är rent skitsnack, att
du aldrig hört talas om katter som mått dåligt av att vara inne kan kanske bero på att
du inte vill höra på det örat. Jag har en liten kisse på dryga året som aldrig fått vara ute, men lika så förbenat så är det dit hon vill, understimulerad? Nähä, knappast, hon har hur mycket leksaker som helst som hon springer runt och leker med, och en rejäl klöspelare på båda våningsplanen. Gott om utrymme att rasa runt på har hon också, men det är
ut hon vill, det finns ingen annan råd än att försiktigt skola ut henne tillsammans med plantorna

jag vill att hon ska hitta hem också, hon är väldans flamsig av sig och jag litar inte så mycket på att hon verkligen hittar hem igen om hon springer efter ett löv eller en fågel.