Amaira, att du påstår att våldet i min barndom/uppväxt skulle vara roten till att jag vill ge dom en omgång, och att det är därför "det skulle skapa våld inom mig"

Hallå! Har du suttit i en glasbubbla
hela ditt liv, eller sitter du bara där just nu? Det skulle aldrig falla mig in att spöa upp min familj, eller nån annan heller för den delen. Att jag skulle vilja ge misshandlarna en jävla omgång är beroende på vad dom gör, det är inte utan anledning dom skulle få känna på sin egen medicin. "Våld föder våld"

Njäe, inte ett dugg, går inte att skylla på såna faktorer heller, jag är inte ett lysande undantag som inte ger mig på min omgivning utan anledning. Dom som spöar upp sina kvinnor förtsätter just för att detta resonemang finns, att det finns bakomliggande orsaker till deras beteende. vad är då dom bakomliggande orsakerna?

Jo, dåligt självförtroende, för bra självförtroende, taskig barndom med våld i familjen, taskig barndom med missbruk i familjen, eget missbruk, svartsjuka och många fler orsaker som jag inte kommer på just nu. Ska det vara nån jävla ursäkt för att få spöa kvinnor?

Att "debatten" bara är svart eller vit, näe, det håller jag inte med om. Du Amaira har tydligt talat om att du håller dig i gråzonen, det är där dom flesta håller till med resonemanget att det där inte angår dom så länge dom själva inte är drabbade. En misshandlad kvinna skulle spy över såna resonemang, det
finns bara svart eller vitt här i den här frågan, antingen godtar man att dom håller på eller så statuerar man exempel och hänger ut dom på
nåt sätt. Man kan inte sitta och vela emellan och tycka att "våld föder våld", och
om det nu så skulle vara, så är det väl ändå dessa män som gav födelse åt våldet?