CITAT (Tesa @ 24-05-2005, 13:30)
Jag funderar bara lite påden där hjärtklappningen du har på natten eller när du vaknar...
Jag kände liksom hur hjärtat slog dubbelslag hela tiden och blev rädd till slut och for till akuten mitt i natten en gång..
Läkaren drog en låååång förklaring om att jag förmodligen hade bråck på övre magmunnen (vanligt hos kvinnor som fött barn) och att det därför blev irriterat i närheten av "ledningarna" till hjärtat och det blev felaktiga signaler...tillsammans med stress (annandag jul...

) så gjorde det att jag kände dessa "extraslag" särskilt när jag låg ner eftersom det då kunde läcka upp magsaft i strupen och irritera....
Läkaren rekommenderade att jag skulle höja upp huvudänden av sängen och undvika att äta och dricka innan läggdags...och det hjälpte faktiskt en del...fast om jag slarvar med mat och stressar och så så känner jag av det igen....men det brukar lugna sig när jag står upp....(därav tanken..)
Det här var intressant att läsa eftersom jag är magsäcksopererad i närheten av "ledningarna"
Ska prova det du skriver.