Har verkligen tröttnat på Posten. Bor inne i tätort ( 10.000 invånare) . Får posten på eftermiddagarna , 12.30 - 14.30. Ibland har det hänt att jag inte fått någon post alls fast jag vet att jag ska få. När jag ringt till Posten har svaret blivit att just jag inte haft någon post och att det varit väldigt lite post till mitt område just den dagen.
Efter att jag pratat med grannarna har vi kommit fram till att Posten helt enkelt struntat i att dela ut post till oss eftersom de inte ids bära ut " så lite post". Det kan rimligtvis inte vara så att 10 - 15 hushåll inte skulle ha någon som helst post samma dag.
Sedan irriterar jag mig på hur det går till på vårt postkontor nuförtiden. För ett tag sedan skulle jag skicka något , minns inte riktigt varför jag var tvungen att gå till Posten men så var det i a f. Då fanns det inga " adresslappar" framme utan jag måste köa för att få ut en lapp, gå till skrivbordet och fylla i den , köa på nytt för att få lämna in. Idiotiskt

.
När man ska hämta/lämna paket i affären tycker jag att det fungerar mycket sämre än den " gamla" Posten. Ofta vet inte personalen tillräckligt eller ids inte leta ordentligt. En del affärer har samma kassa för postärenden som det " vanliga" och då kan det blir långa, långa köer med irriterade människor .
Det har flera gånger hänt oss att paketen inte finns hos " vår " affär ". Då kan man få åka runt till flera olika för att efterlysa paketen. Tänk de som inte har bil, eller har svårt att gå

.
Förr visste man i a f var posten/paketen fanns. Hos Posten!