CITAT (Pirum @ 25-05-2005, 14:20)
En sak jag retar mig på är att postlådorna där man kan lämna post töms mer sällan, eller tidigare. Har för dåligt minne för att komma ihåg klockslag, men nåt sånt här uppskattar jag det till :
I min gamla hemkommun : sista posten kl18 vardagar, ingen tömning lördagar, tömning söndag kl14. Tidigare lördagstömning och söndag 16.
I en annan kommun jag bott : Sista posten hade tömning runt 20 tror jag. Nu är det 19 som är sista tid. Försämring även på helger, men jag kommer inte ihåg detaljer. 17 på söndag tror jag, bättre förr.
Kommun jag bor nu : försämring med minst en halvtimme på vardagar. Kan tyckas lite, men om man slutar kl17, kommer hem 17.30, och fått ett brev man vill besvara...då kan den där halvtimmen göra mycket.
Var du glad att ni har postlådor. Här har de dragit in i stort alla utom de som står utanför de affärer där man numera uträttar " postärenden" . Sedan har vi en vid järnvägsstationen också som töms åtminstone en gång på helgen om jag inte missminner mig.
En del har idag i och med detta flera kilometer till närmaste postlåda i st f som förr kanske högst ett par hundra meter. Visst är det bra med motion men vad fasiken.......
Vet också att för de som bor " på landet" kan många gånger ett par kilometer till postlådan vara vardagsmat men det är alltså försämringarna som gör mig mest arg .