Usch ja, dagens post är inte mycket att hurra för! Där jag bor kommer posten som tidigast tolv-halvett, men vid några tillfällen har den kommit vid halvfyra!!! Paket får jag hämta ut i närmaste ICA-affär, där jag normalt aldrig handlar. De har ingen kassa där det är enbart postärenden, utan de har en gemensam kassa där man både handlar mat och lämnar in en avi. Jättepraktiskt enligt gamla reklamen, förjävligt enligt mig. Det tar alltid väldigt lång tid att hämta ut paket där, eftersom köerna är långa.
Någon skrev att det går att hämta ut paket även om du inte har avi eller kollinummer. Lycka till på min ICA! Har du inget kollinummer får du inget paket. För ett tag sedan skulle jag vara snäll och bespara dem ett utskick av avin och var ut och hämtade mitt paket samma dag jag såg att det anlänt till min butik (smidigt att det går att kolla upp var paketen befinner sig!). De skulle ha leg. och allt möjligt för att jag skulle få hämta ut paketet utan avin, men det var väl okej. Två dagar efter att jag hade hämtat paketet som kom det en avi. Det stod inte vad det gällde, så jag tänkte att det var väl något nytt jag hade fått och åkte till ICA. Väl där fick jag höra att paketet inte fanns, det var redan utlämnat - samma paket jag hämtat två dagar tidigare. Varför i all fridens namn skickade de ut en avi då? Hade det kommit direkt dagen efter jag hämtat mitt paket så hade jag förstått det - då hade det varit fixat samma dag jag hämtade paketekt, men TVÅ dagar efteråt?
En annan variant som har hänt här är att jag har fått en påminnelseavi om att jag ska hämta ut ett paket. Det är bara det att jag aldrig fått någon avi innan den, så påminnelse för vad? Att de slarvat bort min avi?
Sedan har de skickat ut avi på saker som INTE ska aviseras. Står klart och tydligt på brevet och det har dessutom gått igenom brevinkastet utan problem när jag har kommit hem med det och testat.
Nä usch för posten som den fungerar nu!!!